6.4.16

Nen var Kuzum?

Yazinin basligindaki soruyu cok sevgili Coldplay grubu uyelerine yoneltmek isterim. Hatta bir tik daha otesine gidip, eger artik olmuyorsa beraber muzik yapmak zorunda degilsiniz, zorlamayin yapmayin demek isterim.

Son albumleri tek kelimeyle facia. Simdiye kadar ki en kotu albumleri bence. Ghost Story neyin nesiydi o da kotuydu diyenler var. Kesinlikle katilmiyorum. Ghost Story de melankoliyse alin size dibi der gibi, ozlemekse alin size ozlem gibi, yanlizlik mi alin size yanlizlik der gibi, ancak yasayan anlayabilir tadinda karismiza cikti. Peki ya bu neyin kafasi? 

Arkadas bu adam zamaninda Green Eyes, A rush of blood to the head, politik falan filan diye uzuuun uzadiya siralayabilecegim sarkilarin altina ismini kalin harflerle yazdirmis biri. 

Simdi kimse kusruma bakmasin ama geriye donup bir durup bakarim ben arkadas. Benim icin Coldplay ne idi, hayatimda muzikal olarak neredeydi diye? Bir kere hemfikir olmaliyiz ki Coldplay hic bir zaman zaten, yok efendim Radioheadmis yok efendim Queenmis yok efendim Thievery Cooperationlar falan yakinindan bile gecemez. Ama yine de Coldplay iyidir. Iyi muzik yapan, yillar yili tum u degiismlere gogus gerebilmis bir grup olmus. Bu zordur. Cizgisi tarzi cok belli olan bir grupken su an geldigi nokta cok baska olmasina ragmen ayakta durmayi basarabilen bir grup. Her ne olursa olsun bence takdir edilmeli. AMA NEDEN? bu soru bence onemli cunku eger bu sorunun cevabini artik temsil etmiyorsa, sadik bir muzik dinleyicisi olarak uzgunum ama kendilerinden ellerimi ve kulaklarimi geri cekecegim. 


Simdi peki tum bu yermelerin yanisira, eski Coldplay eskisi gibi olur mu? Uzun zamandir sinyallerini aldigimiz degisime ragmen, Chris'in sanki icimize su serpmek istermiscesine yaptigi aciklamalarin isiginda da olabilecegini dusunmek istiyorum. Buna inanmak istiyorum. Ben yeni nesilin bu denli elektropop ya da gruplandirmaksizin elektro kokenli seslerin oldugu sarkilara tapmalarini anlayamiyorum. Bizim mi duygu dunyamiz cok genismis? Biz mi cok bagliymisiz eskiye bilemiyorum.  (Yazar burada yasinin artik 20'ler ve turevlerinden cikmis oldugunu belirtmisti)


Gelelim benim AMA NEDEN? sorusuna cevaplarima, herseyi gectim, en onemli ozellikleri bize piyanosu on planda,alternatif muzik dinleme keyfini cok guzel yasattilar. Simdi yok mu? Var evet ama artik o kadar kalabalik ki tinilari ben dinlerken neye kulak vermem gerektigine emin olamiyorum. Ote yandan Chris'in allah vergisi ozel sesi, allah vergisi (belki de kotu birseydir bu onun icin bilemiyorum) ruh hali ve icinden dokulenlerdir benim icin Coldplay. Ben tabii ki de geri isticem eski Coldplay'i. Adam acik acik demis ki, Am I part of a Cure or Am I part of a disease? Simdilik you are part of a disease sevgili Coldplaycigim. 

Hic bir zaman populer kulturun esiri olmasina gerek olmayan derinligine ve ozel bir yere sahip bir grupken, ozellikle eski dinleyicilerine 'Bunlar da sistemin kolesi oldular' olgusunu dusundurdukleri icinse onlari ayipliyorum. Ben 2015 Aralik'ta cikan albumlerini daha bugun dinledim. Var mi otesi? O kadar ilgisiz o kadar guvenmiyorum artik Coldplay'e. Bir kayiptir bu kesinlikle. Umarim cok utanirim cok uzulurum tum bu soylediklerim icin. Gercekten umuyorum.



Sevgiler,

Hiç yorum yok: