21.7.14

Dokunmak


Dokunmak-Erkan Oğur Derya Türkan İlkin Deniz

Haziran 2014’te bir album yayınlandı. Türk müziğinin duayenlerini birleştiren,tinisiyla,güfteleriyle yine bambaşka diyarlara sürüklemeyi başaran bir albüm olmuş Dokunmak. Sizi bilmem ama Erkan Oğur deyince aklıma, bir röportajında ‘ben müzik yapmayı bilmiyorum’ demesi geliyor hep. İlk başta bir mütevazilik gibi yorumlanabilenecek bu deyişi aslında müzik yapmayı müzikle yaşamayı öylesine felsefik öylesine derin yaşadığını gösteriyor. Bahsi geçen röportajda çok basit bir kavramla ne demek istediğini açıkca ortaya koyuyor. Diyor ki 'aslında biz her yaptığımız güfteyle kulağımızda çınlayan bir tınıyı bu evrendeki tınılardan eksiltiyoruz'. Haydi bakalım bu cümleyi hazmet hazmedebilirsen. İnsan kulağını tembelleştirdikçe, gelenekçi beklenilir tınılarla doldurdukça böylesine derin bir deryanın içinde kendini kaybediyor. Çaresizce. Ben Erkan Oğur dinlerken kendimi çok çaresiz hissediyorum. Çok naif oluyorum. Kelimelerle anlatılması zor. Yapmış olduğu müziği değerlendirmek olumlu olumsuz eleştirmek o kadar büyük hadsizlik ki...Kulağıma çalan her tınıda her melodi bütünlüğünde koskoca bir dünya upuzun akan giden bir hikaye olduğunu sezebiliyorum, hissediyorum. Hissettiriyor. Başka hiç bir tınıda olmadığı kadar.

Hiç yorum yok: