31.7.11

Haksizlik

Cok bariz bir baslik attim yazimla alakali olacak.
Fakat su bilinmelidir ki, ilk dikkat cekmek istedigim sey anlatacagim olayin nasil haksizlikla alakali oldugu degil baska sorgulamalari icinde barindirdigidir.

Yaklasik 3 sene evvel ben birisiyle tanistim.
Onceleri bir seferiye cikan er hesabi yilda bir ya da hadi tas taslasin iki kere hal hatir sordugum, klasik e daha daha neler yapiyorsun, gelecek ile neler dusunuyorsun zirvaliklari yaptigim birisi idi.

Zamaninda bilindik, ortalama herkesin yasadigindan, yapim sebebiyle biraz daha fazla ciger yakan bir ayrilik yasadim. Zaten blogumu okuyanlarda bilirler. Bu ayriliktan sonra yine ortalama herkesin girdigi sorgulama donemimde sorularimla bogmaya basladigimda yine o er hesabi dedigim oldu.

Kanadadayim 7 saat fark var ancak saat farki gozetmeksizin her aklima takilan soruyu sorup durmusum. Kimbilir kac kere boylede laubali boylede suluk bir kiz gormedim ben hayatimda demistir. Hakki var, icimdeki soruya cevpa bulmadan etrafimdaki kimseye rahat vermem.
Ama hani su da var ki gerektiginde bende yollara duser ne var ne yok elde birakirim. Bunu da bilen herkes bilir.

Ama simdi tum bu zirvaliklarim bir kenara, ben buradan o arkadasima her yasanan seye ragmen binlerce kez tesekkur etmek isterim.
Cok kahkaha atmasini seven, herkesi sonuna kadar dinlemekten ve icimde analiz etmekten anlamaya calismaktan zevk alan bir adamimdir. Bir zaman olur ki oyle uzulurum ki derinden hemen kabuguma cekilirim ve cikmam. Ya da ben kendimi oyle bilirdim, ya da kendimi oyle bildigimi sanardim, ya da hep oyle yapmisimdir. Ve de iste oyle zamanlar olur ki, dunyanin binbir degil 10bin turlu hali varmis aslen dersin ve ne duyduguna ve icindeki uzuntuye ne de o bulbul gibi herseye sakiyan benliginin icinden tek bir kelime bile cikamamasina sasirir kalirsin oyle. Hah! Sikiyorsa simdi konus nan der gibidir birileri bir yerlerden.

Mert, bahsettigim arkadasim da bence boyle birsey yasadi. Babasini kucuk yasta kaybetmis birisidir Mert'im. Annesi ve teyzesini de yakin bir zamanda, simdiye kadar duydugum en sacma sekilde en olmadik, allah kahretsin onlari diyebilecegin birseyin bile olmadigi birsekilde kaybetti. "Can" larinin yarisini kaybetti.

Simdi evet, bu durum gercekten cok uzucu bir durum. Hele birde arkadasinizin basina geliyor, o tabii ki de insani daha bir derinden sarsiyor. Mert'i aradim. Hicbirsey diyemedim. Hicbirsey. O da hicbirsey diyemedi. Kapattik. Olayin uzerinden 9 gun gecti. Ben Bodrum'da tatil yapiyordum, denize giriyordum, sahilde sutlu misir yiyordum, yeri geliyordu egleniyordum ya da eglendigimi saniyordum. Aklimin kalbimin bir kosesi hep onunla hep onun kafasinin icinde olma pesindeydi oysa ve de hep dilimde ayni 2 soru;
Neden ve neden ben onun hissettigi aciyi hissedemiyorum, nicin ben onun yanlizligini paylasamiyorum?

Biz gelmisiz bu dunyaya herkes etrafimda bende dahil olmak uzere bilincli bilincsiz mutlulugunun pesinde. Mutlulugunun ziddinin yanlizlik oldugu dusuncesinde. Oysa ki ne kadar yavan bir dusunce ne kadar korkakca. Hepimiz korkagiz. Asil mutluluk yanlizlikta mi o zaman? Asil huzur asil gucluluk yanlizlikta mi?

Ben bilemiyorum. Hala okuyorum. Hala tecrube etmeye ve anlamaya calisiyorum.

Hiç yorum yok: