23.2.10

Haberci


Hatirliyormusun bilmiyorum ama. Bir aralar Atv'de Haberci diye bir program vardi.
Sunucusu Coskun Aral. 
Uzuuuuuuun yillardir o adam benim idolumdu.
Benim belki de su an yaptigim isi bu kadar cok sevme nedenlerimden birisi oldu o .
Onun asiladigi o kadar cok sey var ki bana.
Bambaska yerlere, bambaska kulturlere giderdi her bir programinda.
Annemle oturup izledigimiz programlarin ardindan oralarda olma hayalini kurardir hep.
Bir gun ben oralara gidicem annem ve sende benimle birlikte yanimda olucaksin derdim.
Simdi gun be gun o kadar cok yakin oldugumu hissediyorum ki oralara gitmeye.
Doktora icin Avustralya'ya gitmeye karar verdigim ilk zamanlar universitenin Queensland'de oldugunu ogrenince cildirmistim.
Queensland'i ilk Atlas dergisinde okumustum. Muazzam guzellikte bir yer. Cennet varsa eger kesin buraya benziyor diyeceginiz bir yerdi. Tur fiyatlarini bile hala hatirladigim o makale beni hayretlere dusurmustu. Omrumde bu kadar guzel bir yerin olabilicegi dusunememistim bile. Yanliz yasimin cok kucuk oldugunu da belirtmek istiyorum. Degisik, egzotik cografyalara daha maruz kalmamisim.
University of Queensland'den degisik proje teklifleri geliyordu ve bir tanesi , oranin muazzam guzelligi haricinde hakikaten de benim hep ilgilendigim jeotermal enerjiyle ilgili bir projede olunca iyice heyecanlanmistim. Bir adim daha sonrasini dusunebilirdim yani. Annemi arayip soyledigim ilk sey " Anne, hatirliyor musun hani dunyanin en buyuk mercan resiflerinin oldugu cennet gibi bir yer var Avustralya'da , oraya gitme durumum olabilir" oldu. Annem bu fikirden hic hoslanmadi. "Iyice abarttin sen. Sustuk, ne istiyorsan onu yap dedik diye. Istersen oradan da Japonya'ya Mogolistan'a oradan da kutuplara gec, bir daha da gelme hic," dedi. 
Verilen mesaj acik ve de secik ben bu fikirden hic hoslanmadim oldu. 
Sonrasinda zaten buradan da birsey cikinca , oraya gelmeyi bir sureligine daha dusunmedigimi soylemek durumunda kaldim onlara.
Yine de cok sansliyim. Isim dolayisiyla butun dunyayi dolasabilme imkanim var. Bundan da guzel birsey olabilir mi bilemiyorum.
Ama asil anlatmak istedigim, daha bir yarim saat oncesine kadar, birden karsima Coskun Aral'la ilgili o roportaj cikmasaydi , onun benim hayatimda ne kadar buyuk bir yeri ve anlami oldugunu aslinda belki de daha uzuuuun bir zaman farkina bile varmayacaktim.
Bu ulkede hic guzel birseyin degerinin bilinmemesi, takdir edilmemesi ve iyiye dogru gidilebilecek olan yolun onune tas koyma aliskanligi malesef onunda basina geldi ilk olmasa da ve onune konulmaya calisildi ve Atv'de reytingi biraz dusunce gece programi yaptilar ve sonrasinda Cine5 leri ve TRT2 leri takip etti program. Su an hala gosterimde mi bilmiyorum ama gosterimdeyse izleyin o programi. 
Coskun Aral emin olun size bircok konuda sapka cikarticaktir.
Belki de sizinde ufkunuzun genislemesine sebep olur ve eger tikanip kaldiysaniz hayata dair, bambaska hayaller duslemenize yardimci olabilir.
Hem ne demis unlu birisi =)
" Hayal ettigin surece varsin. Unutma ki o hayal dediklerin aslinda senin daha ulasamadiklarindir ancak bu hic bir zaman ulasamayacagin anlamina gelmez "

Hiç yorum yok: