5.3.09

IAMGOLD

PDAC 2009 vaziyetiyle pazardan beri Torontodaydim. Dun geldim.
Dunyadaki maden sirketlerinin govde gosterisinde bulunduklari bir konferans bu.
Akliniza gelebilecek her milleten insan var.
2 gun gonullu calistim. Devasa Metro convension centre'da butun davetlilere yardimci olmak adina ordan oraya kosturdum.
Yuzumde kocaman gulumsememle herkese yardimci gonulden gonullu elif.
Ilk shift'imde hersey cok guzel giderken zaman gectikce gelipte soru soranlarin buyuk maden sirketlerinin patronlari olmasindan ve paraya para dememeleriyle alakalimidir hala sorgulamamla beraber her defasinda ellerini omzuma koyup gozlerimin icine bakip sacma sapan sorular sormaya baslamalariyla, Elif'in o kocaman gulumsemesinin yerini kil bakislarin almasi uzun surmedi.
Nedir bu konferansin buyuklugu,anlami hemen kisa bir ozet gecmeliyim. Bu seneki ziyaretci sayisi 20000 kisiydi. 4000 adet stand. Butun sirketler operasyonlarini sergiliyor. Nerede neler yapiyorlar? Kimlerle calisiyorlar? Gelecek planlari neler? Ortak calismaya gidebilicekleri projeler icin 2'li 3'lu hatta bilmem kacli bir olusumun takipcisi olmak icin surekli toplantilar gorusmeler yapiyorlar. Omurlerinde oynadiklari paralar hep bilmem kac milyon dolarlar olmus olan bu adamlar icin paranin acamayacagi kapi yok. Paralariyla herseyi satin alabiliceklerini dusunuyorlar ve ne yaziktir ki haklilar.
Igrendigim , yok artik dedigim, hem cins olmaktan utandigim bircok sey gormus oldum. Hepsini biliyordum, yasayanlardan , anlatilanlardan. Turkiye'deyken hep savasini veriyordum. Bir is basvurusunda 20 bay 2 bayan ise alinacaktir yazisini gorunce cildiriyordum. Hala da cildirabilirim bunun icin ama en azindan artik biliyorum ki anlamsiz bir durum degil bu. Herseyin bi getirisi oldugu gibi bu isinde goturusu bu heralde.
Degisik bir tecrube oldu benim icin. Ucuz kurtuldugum icin, adam gibi adam maden sirketleriyle gorusmelerim oldugu icin ve cok verimli ve heyecan verici gelismelerin icinde olabilme imkanim oldugu icin ben kendi adima yasadigim bazi kucuk anilar haricinde bu konferansa katildigim icin mutluyum.

P.S.: Toronto fotograflari hemen geliyor.

Hiç yorum yok: