13.1.09

Guzin SUREK

Yazlarini hic bir zaman sevmedim Istanbul'un..Nemden her yerin yapis yapis..Tukettigin suyun hic bir yarari olmaz..Trafik sikisik olur, herkes disari cikmak ister sicaktan bunalip evde..Hele birde sahile inmeye kalkiyorsan isin istir..Hadi diyelim gunduzlerini bir sekilde gecirdin peki ya geceleri nasil cekilicek? Eger evinde klimaya karsi olan kimseler varsa geceleri ne pike ne bir ortu olmadan penceren acik yatarsin..

Ben hep pencerem acik ama bobrekler gitmesin diye kucuk bi pike alip yatardim..Sicak havalarda canim hic disari cikmak istemez mumkunse hep yatakta kalmayi isterdim..
- o -

Mevsim yaz ve yer Istanbul gunlerden Pazar..Pencerem acik, uykumun en guzel yerindeyim, dudaklar sismis, agzim yari acik, belki salyalarim bile akiyor, derin derin ruyalara dalmisken, bahceden gelen bortu bocek sesleri ruyamin tema muzigine katilmisken tam odamin karsisindaki komsumun TRT Konser salonlarindan programi tutkusu herseyi berbat eder..O programin bir jenerik muzigi var ki birde ses sonuna kadar acik,uyanmayan kalmasin mahallede dercesine..

Uykumdan dogaclama kalkmiyorsam huysuzun en beteri olurum..

Elif yatakta yuvarlanmaya baslar..Gozler kapali kalkar penceresini kapar, belki sesi engellerim diye ama o ne mumkun..Sonra baslar soylenmeye..Of cici anne offfff..her pazar gunu su programi dinlemek zorundamisin, madem dinlicen kapa pencereni off yaaa...

O kadar sever ki Elif uyumayi soylene soylene muzige karsi duyarsizlasarak bir daha uykuya dalar ama bu seferde uzun surmez bu uyku..Bu sefer o muhtesem ses annesine seslenir..

Fusuuuuuuuun!!
Fusuuuuuuuun!!

Annem pencereye kosar kosmasina ama nedense hep benim odama gelinir ve benim pencerem acilir..Allahim yaa tam uyuyiyim diyorum yine basliyor..offff cici anne offfff...pazar pazar yaa offff..

Pencere kapanir. Annem benimle ugrasmaya baslar bu sefer..Kizi artik uyandi ya sabahtan beri uyansada kahvalti yapsak diye bekledigi kizi uyanmistir da yataktan kalkmasi imkansizdir o zaman her zaman isleyen numara yapilir..Parmak once kulaga sokulur sora burnuna sonra da agzina..Debelenen ben ise coktan soylene soylene tuvaletin yolunu tutmus olurum..

Kahvalti masasina gecilir..Anne, cici annem illa o kadar sesini acmak zorunda mi butun mahalle inliyo yani..Kizim ne guzel iste klasik muzikle gune basliyorsun bundan guzel sey mi olur?..Anne!!

Gun icinde hadi bi anneannene bakalim napiyormus..Evden cikilir yol ustunde cici anneye yine bir ugrama..

Guzin teyzeeeeeeee diye annem..Fusuuuuuuuuuuuunnnn....Ikisininde sesi birbirinden beter..
-0-
Hani bazenleri caresiz hissedersiniz ya..Ne kotu birseydir o his..Saga baksan ayni,sola baksan ayni..Oyle yapsanda boyle yapsanda mumkun degil degismez sonuc..Olmus olmustur artik..Catlasanda patlasanda olmustur..

Deli dolu, bir saniye kafasi calismadan duramayan, hayat dolu, zehir gibi bir zeka..Oyle biriydi iste cici annem..Herkese birsey olurda ona asla olmaz ya hani ya da sadece sana olye geliyordur ya oyle biriydi iste..

Fusun diyordu bak benim basimda normal olmayan bir agri var..Boyle bir agirlik cokuyor bilmiyorum neden..Annem, tansiyonuna bak Guzin Teyze,annemde sende hic dikkat etmiyosunuz..

Bu konusma gecti ve bir hafta bile olmadan felc geldi..O deli dolu kadin, bir saniye bos dursa deliren kadin, hayat dolu, sen sakrak kadin susuvermisti. Yatalak oldu. Ne yuruyebiliyor ne konusabiliyordu.Bizi taniyormu onu bile bilmiyorduk..

Aradan 2 seneye yakin bir sure gecti. Duzelir belki eskisi gibi olur dedik ama olmadi..Ses cikmiyordu artik Guzin Surek'ten..Penceresinden klasik muzik esintileri gelmiyordu artik..

Iki gun oldu ogreneli..Kaybetmisiz Guzin Surek'i...Cici annem vefat etti...Inanmasi cok zor..Verdigi acidan cok inanmak zorunda olmak zor...Hep dusunurdum acaba aklimin erdigi bir yasa geldigimde ilk kayibim ilk buyuk acim kim olucak diye..En tahmin etmedigim oldu..Cici annemi kaybettim..

Hiç yorum yok: